خرید عینک آفتابی پلاریزه - پینکی گالری

خرید عینک آفتابی پلاریزه

عینک‌های آفتابی چیزی بیش از یک اکسسوری هستند و درواقع، ابزاری ضروری برای محافظت از چشمان ما در برابر اثرات مضر اشعه خورشید به شمار می‌روند. وقتی صحبت از انتخاب عینک آفتابی مناسب به میان می‌آید، عینک آفتابی پلاریزه همواره به دلیل مزایای بی‌شماری که دارد، به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی مطرح می‌شود.

در این مقاله، با توضیح نحوه عملکرد پلاریزاسیون، مزایای عینک آفتابی پلاریزه را بررسی خواهیم کرد و نکات مفیدی را برای هر مرحله از خرید یک عینک عالی به شما ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

عینک پلاریزه چیست؟

فناوری ویژه عدسی عینک پلاریزه، امواج تابش خیره‌کننده را فیلتر می‌کند. این فرایند فیلتر کردن، از طریق یک لایه میکروسکوپی تعبیه‌شده در لنز انجام می‌شود. برای درک بهتر نحوه‌ی عملکرد پلاریزاسیون، دریاچه‌ای آرام را در یک روز آفتابی تصور کنید؛ بدون عینک آفتابی پلاریزه، سطح آب مانند یک آینه عمل کرده و نور خورشید را مستقیماً به چشمان شما منعکس می‌کند. این تابش شدید باعث دشوار شدن دیدن اجسام زیر آب و خستگی چشم می‌شود. در حالی که استفاده از عینک پلاریزه، تابش منعکس شده از سطح آب را خنثی می‌کند.

مزایای عینک آفتابی پلاریزه

در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای عینک آفتابی پلاریزه اشاره خواهیم کرد:

  • این عینک‌ها به طور مؤثر تابش خیره کننده نور را کاهش می‌دهند که این ویژگی به خصوص در محیط‌های روشن و فضای باز بسیار مفید است. لنزهای پلاریزه برای جلوگیری از انعکاس نور از سطوحی مانند آب، برف یا شیشه طراحی شده‌اند و به شما امکان واضح‌تر و راحت‌تر دیدن را می‌دهند.
  • آنها شما را قادر می‌سازند رنگ‌های زنده را به شکل واقعی خود ببینید. اگر در حال شرکت در ورزش‌های آبی یا رانندگی باشید، عینک‌های آفتابی پلاریزه تجربه بصری شما را به میزان قابل توجهی بهبود می‌دهند.
  • عینک‌های آفتابی پلاریزه فشارهای نوری وارد شده به چشم را کاهش می‌دهند. این عینک‌ها باعث تجربه تماشای آرام‌تر و راحت‌تر شما می‌شوند؛ فعالیت‌های خارج از منزل را لذت‌بخش‌تر می‌کنند و خطر خستگی چشم را کاهش می‌دهند.

مقایسه دید با عینک آفتابی معمولی و عینک آفتابی پلاریزه - پینکی گالری

تفاوت عینک آفتابی پلاریزه و عینک آفتابی معمولی

اکنون که مزایای عینک آفتابی پلاریزه را درک کردیم، باید بین آن و عینک‌های آفتابی با لنز عادی انتخاب کنیم. هر دو گزینه مزایای خود را دارند و برای موقعیت‌های مختلف مناسب هستند. اما کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟

  • عینک آفتابی پلاریزه یک انتخاب عالی برای افرادی است که زمان قابل‌توجهی را در محیط‌های بیرونی روشن می‌گذرانند. آنها به ویژه برای فعالیت‌هایی مانند ماهیگیری، قایق سواری، اسکی، گلف و رانندگی مفید هستند. اگر اغلب در شرایط آفتابی در حال چروک کردن یا وارد کردن فشار نوری بر چشم هستید، عینک آفتابی پلاریزه تجربه بصری شما را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و به شما چشمان سالم‌تری هدیه می‌دهد.
  • عینک آفتابی غیر پلاریزه برای شرایطی مناسب است که پلاریزاسیون ممکن است ضروری نباشد یا به طور بالقوه در کارهای خاص تداخل ایجاد کند. برای مثال عینک آفتابی غیر پلاریزه گزینه بهتری در هنگام استفاده از صفحه نمایش LCD است. مانند آن‌هایی که در برخی از داشبورد خودروها، گوشی‌های هوشمند یا دستگاه‌های GPS یافت می‌شوند. خوب است بدانید که لنزهای پلاریزه ممکن است گاهی اوقات به دلیل فیلتر کردن نور، خواندن یا دیدن جزئیات خاص صفحه را دشوار کنند!

مهم است که قبل از انتخاب بین عینک آفتابی پلاریزه و غیرقطبی، نیازها و فعالیت‌های خاص خود را ارزیابی کنید. محیط‌هایی که در آن از عینک آفتابی استفاده می‌کنید و مزایای بالقوه پلاریزاسیون برای سبک زندگی خاص خود را در نظر بگیرید.

انواع عینک‌های آفتابی پلاریزه براساس فرم صورت

حال که لنز پلاریزه را برای استفاده و استایل خود انتخاب کردید؛ مرحله بعدی، انتخاب نوع قاب عینک متناسب با فرم و شکل صورتتان است! ما در ادامه شکل صورت‌های مختلف و انواع قاب عینک‌های آفتابی پلاریزه متناسب با  آن‌ها را بررسی کرده‌ایم تا پس از خواندن این بخش از مقاله به راحتی از این مرحله از انتخاب بهترین عینک آفتابی پلاریزه، عبور کنید.

عینک برای شکل صورت بیضی

اگر شما از آن دسته کسانی هستید که فرم صورت بیضی دارید، خوش‌شانس‌ترین هستید! برای شما فریم‌های مستطیل یا مربعی که پهن‌تر از عریض‌ترین قسمت صورت شما هستند؛ بسیار مناسب‌اند. در عین حال دقت کنید که از خرید فریم‌های بیش از حد بزرگ یا کوچک، اجتناب کنید؛ زیرا ممکن است تعادل طبیعی اجزای صورت شما را به هم بزنند.

عینک برای شکل صورت گرد

برای صورت‌های گرد، فریم‌های زاویه‌دار با خطوط مستقیم را انتخاب کنید تا ظاهرتان کشیده‌تر شود و به تناسب جذابی برسید. قاب‌های مستطیلی یا مربعی با ایجاد تضاد با منحنی‌های صورت گرد، به خوبی عمل می‌کنند. از فریم‌های گرد یا کوچک حتماً اجتناب کنید، زیرا صورت شما را گردتر نشان داده و از تناسب خارج می‌کنند.

عینک برای شکل صورت مربعی

اگر صورت مربعی با خطوط فک قوی و پیشانی پهن دارید، فریم‌های گرد، بیضی یا چشم‌گربه‌ای را انتخاب کنید تا زوایای صورت شما را نرم‌تر کرده و انحناهای بیشتری به صورت شما اضافه شود. قاب‌های نازک‌تر یا سبک‌های بدون قاب نیز چهره‌های مربعی را تکمیل می‌کنند. از فریم‌های مربعی یا چند ضلعی دوری کنید، زیرا صورت شما را زاویه‌دارتر نشان می‌دهند.

عینک برای شکل صورت قلبی

چهره‌های قلبی‌شکل یعنی چهره‌هایی با پیشانی پهن‌تر و چانه باریک‌تر. آن فریم‌هایی که قسمت پایین پهن‌تر و قسمت بالایی باریک‌تر دارند؛ مانند قاب‌های هوانوردی، پروانه‌ای یا چشم‌گربه‌ای، انتخاب‌های عالی ای برای صورت‌های قلبی شکل هستند. حتماً دقت کنید که از فریم‌های بزرگی که بر ویژگی‌های ظریف چهره‌ی شما غلبه می‌کنند، خودداری کنید.

عینک برای شکل صورت الماسی

صورت‌های الماسی دارای خطوط فک باریک و گونه‌های بلند هستند. برای برجسته‌تر کردن این ویژگی‌ها، فریم‌های بدون قاب یا قاب نیمه را انتخاب کنید که استخوان‌های گونه شما را به نمایش می‌گذارند. فریم‌های بیضی یا چشم گربه‌ای نیز، چهره‌های الماسی را با افزودن نرمی و متعادل کردن پهنای پیشانی و خط فک شما، صاف می‌کنند. از فریم‌های باریک یا چند ضلعی که ممکن است صورت شما را زاویه‌دارتر نشان دهد، خودداری کنید.

به یاد داشته باشید، این دستورالعمل‌ها فقط پیشنهاد هستند و در نهایت نقش اندکی در انتخاب سبک قاب مناسب شما، دارند. البته قطعاً دیدن فریم‌های مختلف و نظرخواهی از دوستان یا متخصصان عینک به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک خواهد کرد.

انواع عینک‌های آفتابی پلاریزه براساس رنگ لنز

پس از انتخاب فرم قاب عینک آفتابی، باید رنگ لنز آن را انتخاب کنید. آیا می‌دانستید که هر کدام از رنگ لنزهای مختلف برای فعالیت‌ها یا محیط‌های خاصی مناسب هستند؟ دانستن کاربرد هریک از این لنزها به شما در انتخاب عینک آفتابی مورد نظرتان، کمک خواهد کرد. در ادامه کاربرد هرکدام از انواع لنز عینک آفتابی پلاریزه را باهم بررسی می‌کنیم:

لنزهای خاکستری یا دودی

این لنزهای رایج و همه‌پسند، همه‌کاره هستند و درکی واقعی از رنگ محیط، ارائه می‌دهند. آن‌ها روشنایی کلی را بدون تغییر رنگ‌ها کاهش می‌دهند و برای فعالیت‌های عمومی در فضای باز بسیار مناسب‌اند. لنز خاکستری یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال یک تجربه دید طبیعی، خنثی و کلاسیک هستند.

لنز قهوه‌ای یا کهربایی

لنزهای قهوه‌ای یا کهربایی کنتراست و درک عمیق از محیط را افزایش می‌دهند. آن‌ها به ویژه در شرایط نیمه ابری یا نور متغیر کاربرد زیادی دارند. لنزهای قهوه‌ای در کاهش تابش خیره‌کننده و شفافیت رنگ عالی عمل می‌کنند. این لنزها بعد از رنگ‌های مشکی و خاکستری، دومین رنگ پرطرف‌دار برای عینک‌های آفتابی هستند. استفاده از این عینک‌ها کنار رنگ‌های طلایی، قهوه‌ای و کرمی به شما ظاهری شیک، گران‌قیمت و اصیل می‌بخشد.

لنزهای سبز

لنزهای سبز مزایای مشابهی با لنزهای قهوه‌ای دارند. آن‌ها کنتراست را افزایش و تابش خیره‌کننده را کاهش می‌دهند؛ اما در مقایسه با لنزهای قهوه‌ای، لنزهای سبز تجربه‌ی بصری تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش تری را فراهم می‌کنند و در فضای باز و محیط‌های خارج از شهر، کاربرد بیشتری دارند.

لنزهای زرد

لنزهای زرد در شرایط کم‌نور مانند شب، عالی هستند و وضوح بصری را افزایش می‌دهند. آن‌ها اغلب در محیط‌های ابری، مه آلود یا شب‌ها استفاده می‌شوند. احتمالاً سلبریتی‌های بی‌شماری را دیده باشید که در مهمانی‌های شبانه برای محافظت از چشمانشان در مقابل نورپردازی‌ها یا فلش پاپاراتزی‌ها از این لنزها استفاده می‌کنند.

لنزهای آینه‌ای

لنزهای آینه‌ای دارای یک پوشش بازتابنده در سطح جلویی هستند که میزان نوری که به چشم شما می‌رسد را کاهش داده و آن را بازتاب می‌کنند. آن‌ها به دلیل ظاهر شیک خود محبوب هستند و باعث درخشش بیشتر شما در عکس‌هایتان خواهند شد. جالب است بدانید که اگر می‌خواهید کسی رد نگاه شما را پشت عینک‌های آفتابی نبیند، این عینک‌ها برای شما بهترین‌اند! لنزهای آینه‌ای در رنگ‌های مختلف وجود دارند و به شما این امکان را می‌دهند تا از ویژگی پلاریزاسیون این عینک‌ها، بیشترین استفاده را ببرید.

هنگام انتخاب رنگ لنز، محیط و فعالیت‌هایی را که برای آن‌ها از عینک آفتابی استفاده می‌کنید، در نظر بگیرید. اگر در ورزش‌ها یا فعالیت‌های خاصی شرکت می‌کنید، برای عملکرد بهینه در مورد رنگ‌های توصیه‌شده لنز بیشتر تحقیق کنید.

عینک آفتابی پلاریزه زنانه - پینکی گالری

محافظت عینک آفتابی پلاریزه در برابر اشعه UV

به جز انتخاب رنگ، نکته دیگری که باید هنگام انتخاب لنز عینک در نظر بگیرید، مقدار محافظت آن در برابر اشعه‌های فرابنفش است. قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض اشعه ماورای بنفش، احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف چشمی از جمله آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و ناخنک چشمی را افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که انتخاب عینک آفتابی با محافظت مناسب در برابر اشعه ماورای بنفش از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما خب  منظور از UV  عینک چیست و چطور باید آن را تشخیص دهیم؟

اشعه‌های فرا بنفش یا UV  را بهتر بشناسیم

اشعه ماورای بنفش از پرتوهای UVA، UVB و UVC تشکیل شده است. اشعه UVC توسط لایه اوزون زمین جذب می‌شود و به سطح زمین نمی‌رسد. با این حال، اشعه‌های UVA و UVB رد شده و آسیب قابل‌توجهی به چشم ما وارد می‌کنند.

اشعه UVA به عمق چشم نفوذ می‌کند و به ایجاد آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک می‌کند. اشعه‌های UVB عمدتاً قسمت جلوی چشم را تحت تأثیر قرار می‌دهند و عامل اصلی فوتوکراتیت هستند که به عنوان «آفتاب‌سوختگی چشم» نیز شناخته می‌شود. هر دو اشعه UVA و UVB حتی در روزهای ابری یا نیمه‌ابری نیز وجود دارند و چشمان ما در تمام طول سال، به محافظت در برابر آن‌ها نیاز دارند.

منظور از UV عینک چیست و چطور باید آن را تشخیص دهیم؟

نور فرابنفش (UV) طیف نوری در محدوده طول موج 100 تا 400 نانومتر دارد. هنگام خرید عینک آفتابی، به دنبال برچسب یا توضیحاتی باشید که 100% محافظت در برابر اشعه ماورای بنفش یا عدد UV400 را نشان می‌دهد. عدد 400 این عینک، به معنای مسدود کردن اشعه‌های فرابنفش تا طول موج‌های 400 نانو متر است که در واقع اشعه‌های UVA و UVB را مسدود می‌کند و از چشمان شما به طور کامل، محافظت کامل می‌کند. سرمایه گذاری بر روی عینک آفتابی با کیفیت بالا با محافظت مناسب در برابر اشعه ماورای بنفش به حفظ سلامت چشم شما در دراز مدت کمک می‌کند.

معیار قیمت و کیفیت در عینک‌های پلاریزه

با این‌که عینک‌های آفتابی با قیمت‌های بالاتر، اغلب فناوری‌های نوآورانه لنزهای پلاریزه را ارائه می‌دهند؛ اما این بدان معنا نیست که گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه لزوماً کیفیت پایینی دارند.

هنگام ارزیابی قیمت و کیفیت عینک آفتابی پلاریزه، خوب است به عوامل زیر توجه کنید:

شهرت برند عینک

برندهای معتبر اغلب سابقه طولانی در تولید عینک باکیفیت دارند. آن‌ها در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کنند تا فناوری لنزهای نوآورانه و طرح‌های شیک را ارائه دهند. برندهای شناخته‌شده همچنین تمایل به داشتن سیاست‌های ضمانت و پشتیبانی مشتری بهتر دارند. با این حال، به خاطر داشته باشید که برخی از مارک‌های کمتر شناخته شده ممکن است کیفیت به همان اندازه خوب را با قیمت مقرون به‌صرفه‌تری ارائه دهند.

کیفیت لنز عینک

کیفیت لنزها به طور قابل توجهی بر عملکرد آن‌ها تأثیر می‌گذارند. به دنبال لنزهایی با شفافیت نوری خوب، مقاوم در برابر خراش و ضربه باشید. بهتر آن است که برای کیفیت لنز عینکتان بودجه بیشتری را در نظر بگیرید تا سلامت چشمانتان را تضمین کرده باشید.

ساخت قاب عینک

ساختار فریم نقش مهمی در دوام و راحتی عینک آفتابی دارد. مواد محکمی مانند آلیاژهای فلزی یا پلاستیک‌های باکیفیت که  در استفاده منظم روزانه مقاوم‌اند را بررسی کنید. لولاهای انعطاف پذیر و پدهای بینی قابل تنظیم به تناسب بهتر و راحتی کلی شما کمک خواهند کرد.

سایر ویژگی‌های عینک

برخی از عینک‌های آفتابی ممکن است ویژگی‌ها یا فناوری‌های اضافی مانند پوشش‌های مقاوم در برابر آب و روغن، پوشش‌های ضدانعکاس یا فیلتر نور آبی را ارائه دهند. ارزیابی کنید که آیا این ویژگی‌ها برای شما مهم هستند و آیا آن‌ها برای قیمت بالاتر توجیه اقتصادی دارند یا خیر.

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، همیشه ایده خوبی است که نظرات مشتریان را بخوانید و قیمت‌ها و ویژگی‌ها را با هم مقایسه کنید. با متعادل کردن قیمت و کیفیت، عینک‌های آفتابی پلاریزه‌ای را خواهید یافت که نیازهای شما را بدون اینکه به ضرر شما باشد، برآورده می‌کند.

برندهای برتر عینک آفتابی پلاریزه

وقتی نوبت به خرید عینک آفتابی پلاریزه می‌رسد، نام برندهای مختلفی به دلیل کیفیت، سبک و فناوری لنزهای نوآورانه‌شان به میان می‌آید. ما در فروشگاه آنلاین پینکی بهترین برند عینک‌های آفتابی پلاریزه را به شما ارائه می‌دهیم:

1. ری بن (Ray-Ban)

Ray-Ban یک برند افسانه‌ای است که برای دهه‌ها در خط مقدم مد و کیفیت عینک بوده است. این برند طیف گسترده‌ای از عینک‌های آفتابی پلاریزه را ارائه می‌دهد که به دلیل طراحی نمادین، کیفیت لنز و دوام شناخته شده هستند. از طرف‌داران کلاسیک‌باز عینک‌های هوانوردی یا Aviator گرفته تا مسافران مد روز عینک‌های پروانه‌ای همگی مشتریان همیشگی ری بن هستند. Ray-Ban سبک‌های ماندگاری را ارائه می‌کند که برای فرم صورت‌های مختلف و ترجیحات شخصی بسیار مناسب است.

2. اوکلی (Oakley)

Oakley به خاطر عینک‌های ورزشی خود، مشهور است که عملکرد و کاربرد عالی را در محیط‌های خارج از شهر یا فعالیت‌های اکتیو ارائه می‌دهد. عینک‌های آفتابی پلاریزهٔ آن‌ها فناوری‌های عدسی نوآورانه‌ای مانند Prizm™ را با ساختارهای فریم بادوام ترکیب می‌کنند. Oakley انتخاب گسترده‌ای از سبک‌های طراحی‌شده برای فعالیت‌های خاص، از جمله دوچرخه‌سواری، دویدن و اسکی را ارائه می‌دهد.

3. ماوی جیم (Maui Jim)

Maui Jim مترادف با عینک آفتابی پلاریزه ممتاز است که در افزایش رنگ و شفافیت درخشان عالی عمل می‌کند. عینک‌های آفتابی این برند دارای فناوری‌های لنز ثبت شده‌ای مانند PolarizedPlus2® هستند که کاهش تابش نور و محافظت در برابر اشعه ماورای بنفش حرفه‌ای‌تری را ارائه می‌کنند. Maui Jim طیف گسترده‌ی سبک‌ها، از کلاسیک تا مدرن را ارائه داده و ذائقه‌های مختلف را پوشش می‌هد.

4. کاستا دل مار (Costa Del Mar)

Costa Del Mar در تولید عینک آفتابی پلاریزه برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی تخصص دارد. عینک آفتابی این برند برای ماهیگیری، قایق‌سواری و سایر فعالیت‌های مرتبط با آب طراحی شده است. لنزهای کاستا دل مار به دلیل وضوح و کنتراست رنگی استثنایی خود شناخته می‌شوند و به کاربران امکان دیدن دنیای زیر سطح آب را با جزئیات بیشتری، می‌دهند.

5. اسمیت اپتیک (Smith Optics)

مجموعه متنوعی از عینک‌های آفتابی پلاریزه مناسب برای رده‌های سنی متفاوت را ارائه می‌دهد. آن‌ها از فناوری‌های پیشرفته لنز مانند ChromaPop™ استفاده می‌کنند که وضوح رنگ را بهبود می‌بخشد و بسیار جوان پسند است. عینک آفتابی اسمیت اپتیک برای مقاومت در برابر محیط‌های ناهموار و در عین حال حفظ سبک و راحتی طراحی شده است که برای جوانان سر به هوایی که از عینک‌های خود به خوبی نگهداری نمی‌کنند؛ بهترین انتخاب ممکن است.

آن‌چه گفته شد تنها تعدادی از برندهای معتبر و محبوب عینک‌های پلاریزه موجود در بازار هستند. هنگام انتخاب یک برند، ترجیحات سبک شخصی، نیازهای خاص و بودجه خود را در نظر بگیرید تا یک عینک آفتابی پلاریزه عالی را در فروشگاه آنلاین عینک پینکی پیدا کنید.

دید با عینک آفتابی پلاریزه - پینکی گالری

خرید آنلاین عینک آفتابی پلاریزه

تا به اینجا با صفر تا صد عینک‌های آفتابی به خصوص نوع لنزهای پلاریزه‌شان، آشنا شدیم. حال از کجا می‌شود آن را تهیه کرد؟ اصلاً آنلاین آن را بخریم یا نه؟ با ما همراه باشید.

مزایای خرید آنلاین عینک

  • به راحتی طیف وسیعی از انتخاب‌ها را در دسترس خود دارید.
  • خرده فروشان آنلاین اغلب توضیحات و ویژگی‌های دقیق محصول، نظرات مشتریان و مقایسه قیمت‌ها را بهتر از خرید آفلاین به شما ارائه می‌دهند.
  • برندها، سبک‌ها و گزینه‌ی لنزهای مختلف را به راحتی در خانه‌تان مرور می‌کنید و سبک زندگی پرمشغله‌تان مانع از خرید راحت شما نخواهد شد.

نکته بسیار حساس در خرید آنلاین

شما باید هنگام خرید اینترنتی، مراقب عینک‌های آفتابی تقلبی یا بی‌کیفیت باشید. بهتر است برای جلوگیری از این مورد، به وب‌سایت‌های معتبر و فروشگاه‌های مجاز بچسبید تا مطمئن شوید که محصولات اصلی را دریافت می‌کنید. همچنین خوب است سیاست‌های بازگشت و گارانتی را بررسی کنید تا در صورتی که از خرید خود راضی نیستید خیالتان راحت باشد.

فروشگاه آنلاین خرید عینک پینکی

پینکی گالری با 5 سال سابقه فعالیت در کنار شما عزیزان سعی کرده است به‌روزترین عینک‌ها را با مناسب‌ترین قیمت و بهترین کیفیت ارائه دهد.

چرا از پینکی خرید کنید؟

پینکی گالری در کنار کیفیت عالی، قیمت مناسب و تنوع بالای محصولات، برای بهبود تجربه خرید آنلاین عینک آفتابی برای شما عزیزان،

  1. قاب و دستمال مخصوص رایگان در تمامی سفارش‌ها به شما هدیه می‌دهد.
  2. قابلیت مرجوعی و تعویض 24 ساعته به شما ارائه می‌دهد.

فاکتورهای مهم در هنگام خرید عینک آفتابی پلاریزه

پس از آنکه عینک خود را انتخاب کردید؛ در هنگام خرید عینکی متناسب با نیازها و استایل خود، باید به این نکات کلیدی توجه داشته باشید:

سطح حفاظت UV

به دنبال عینک آفتابی باشید که 100% از چشمان شما در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند و مانع از ورود اشعه UVA و UVB به چشم می‌شود. با استفاده از عینک آفتابی UV، خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و فوتوکراتیت را کاهش خواهید داد.

جنس و دوام لنز

مواد رایج به‌کاررفته در لنز، شامل شیشه، پلی‌کربنات و پلاستیک‌های باکیفیت است.

  • لنزهای شیشه‌ای، شفافیت نوری استثنایی دارند؛ اما نسبتاً سنگین‌تر هستند.
  • لنزهای پلی‌کربنات سبک وزن، مقاوم در برابر ضربه و ایده‌آل برای ورزش یا فعالیت در فضای باز هستند.
  • پلاستیک‌های باکیفیت، شفافیت عالی، طراحی زیبا و وزن سبکی دارند.

هنگام انتخاب جنس لنز عینک، سبک زندگی و کاربرد مورد نظر خود را در نظر بگیرید؛ مثلاً اگر درگیر فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی یا ورزش هستید که نیاز به عینک مقاوم دارند، لنزهای با دوام و باکیفیت‌تری را انتخاب کنید.

تناسب و راحتی

عینک آفتابی نه‌تنها باید از چشمان شما محافظت کند، بلکه باید به‌طور مناسبی روی صورت شما قرار گیرد. به دنبال عینک آفتابی با اندازه مناسب، راحت و دارای ویژگی‌هایی مانند بالشتک‌های بینی قابل تنظیم و یا قطعه گوشی نرم باشید.

سبک و مد

شما باید مدل فریمی را انتخاب کنید که مکمل فرم صورت و استایل شخصی شما باشد. گزینه‌های متعددی از جمله قاب‌های هوانوردی یا (aviator)، گرد، چشم گربه‌ای و… وجود دارند که ما پیش‌تر آن‌ها را معرفی کردیم. ما سبکی از عینک‌های پلاریزه را به شما معرفی می‌کنیم که نه‌تنها از چشمان شما محافظت می‌کند، بلکه استایل شیکی را نیز برای شما رقم خواهد زد.

در وب‌سایت پینکی برای جست‌و‌جوی طرح‌ها و رنگ‌های مختلف عینک پلاریزه متناسب با استایل و سلیقه‌تان تردید نکنید.

 

عینک آفتابی پلاریزه برای اسکی در روزهای برفی - پینکی گالری

نحوه تشخیص عینک آفتابی پلاریزه تقلبی

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید عینک لنز پلاریزه باید به آن توجه کنید؛ تقلبی نبودن لنز آن است! با محبوبیت عینک‌های آفتابی پلاریزه، محصولات تقلبی نیز در بازار رواج یافته‌اند؛ بنابراین نحوه تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن آن‌ها برای علاقه‌مندان این عینک، امری بسیار ضروری است. در ادامه چند نکته برای کمک به تشخیص عینک آفتابی پلاریزه تقلبی ارائه خواهد شد:

  1. خرید از فروشگاه‌های مجاز: برای اطمینان از اصالت، عینک آفتابی خود را از فروشگاه‌های مجاز یا وب‌سایت رسمی یا دارای اینماد خریداری کنید.
  2. لوگوهای برند و علائم تجاری را بررسی کنید: عینک آفتابی را برای یافتن لوگوها، علائم و نام‌های تجاری، دقیق و مناسب بررسی کنید. عینک آفتابی تقلبی ممکن است دارای غلط املایی، فونت ناهموار یا لوگوی تار باشد.
  3. کیفیت را بررسی کنید: قطعات شل، لبه‌های ناهموار، یا ساخت ضعیف را بررسی کنید و به دنبال ساختار نامتعارف بگردید.
  4. برچسب هولوگرافیک را تأیید کنید: برخی از مارک‌ها یک برچسب هولوگرافیک روی لنز برای نشان دادن اصالت دارند. با بررسی جزئیات این برچسب، از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  5. پلاریزاسیون را آزمایش کنید: عینک آفتابی پلاریزه معتبر به طور مؤثر تابش خیره‌کننده را کاهش می‌دهد. اگر عینک آفتابی را بچرخانید و تابش خیره‌کننده کم شده یا ناپدید شود ‌توانید نتیجه بگیرید که عینک انتخابی شما، یک عینک پلاریزه واقعی است.
  6. مقایسه قیمت‌ها: مراقب عینک‌های آفتابی با قیمت‌های ارزان باشید، به خصوص هنگام خرید از وب‌سایت‌های غیررسمی یا فروشندگان خیابانی. در صورت مردد بودن، بهتر است با یک متخصص عینک مشورت کنید یا مستقیماً برای تأیید با برند تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که سرمایه‌گذاری در عینک آفتابی پلاریزه واقعی، مزایای مورد نظر را تضمین می‌کند و از چشمان شما محافظت می‌کند.

نکات نگهداری و مراقبت از عینک آفتابی پلاریزه

خسته شده‌اید؟! یک نفس عمیق بکشید و حتماً این بخش از مقاله را بخوانید؛ چرا که به جرأت می‌توان گفت به مهم‌ترین بخش آن رسیده‌ایم. فرض کنید که از این همه مراحل انتخاب و خرید عینک آفتابی مد نظرتان، با دقت و سربلند رد شده‌اید و برای عینکتان بسیار هزینه کرده‌اید؛ اما اگر درست از آن نگهداری نکنید، تمام این هزینه، زمان و انرژی‌ای که به این فرایند اختصاص داده‌اید، دور ریخته خواهد شد!

برای اطمینان از طول عمر و عملکرد بهینه عینک آفتابی پلاریزه خود، از نکات و شیوه‌هایی که برای نگهداری و مراقبت مناسب از عینکتان پیشنهاد می‌دهیم، پیروی کنید:

تمیز کردن

  1. عینک آفتابی خود را به طور مرتب تمیز کنید تا کثیفی، گردوغبار و لک‌های روی سطح آن کهنه نشود.
  2. تأکید می‌کنیم که فقط از محلول تمیزکننده لنزی که به طور خاص برای عینک طراحی شده است (یا در صورت عدم دسترسی آب و صابون ملایم)؛ استفاده کنید.
  3. از استفاده از مواد شیمیایی خشن یا مواد ساینده که به لنزها یا پوشش‌های لنز آسیب می‌رسانند، خودداری کنید.
  4. به آرامی لنزها را با یک پارچه میکرو فیبر یا یک پارچه نرم و بدون پرز پاک کنید.

محافظت و نگهداری

  1. وقتی از عینک آفتابی خود استفاده نمی‌کنید، آن را در یک کیف محافظ نگهداری کنید. یک قاب محکم به جلوگیری از خراشیدگی، ضربه تصادفی و قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی خشن کمک می‌کند.
  2. از قرار دادن عینک آفتابی خود روبه‌پایین یا قرار دادن آن در محیط‌های گرم و مرطوب مانند داخل خودرو در یک روز آفتابی خودداری کنید. ما متأسفانه مشتریان زیادی را می‌شناسیم که بدون توجه به این نکته، به خاطر دمای زیاد محیط، به لنزهای خود آسیب رسانده یا باعث تاب برداشتن قاب عینکشان شده‌اند.

رسیدگی و تمیز کردن

  1. عینک آفتابی خود را با دست تمیز نگه دارید تا از انتقال روغن یا کثیفی روی لنز جلوگیری کنید.
  2. هنگام گذاشتن یا برداشتن عینک آفتابی خود از هر دو دست خود استفاده کنید تا از افتادن یا خم شدن ناگهانی فریم جلوگیری کنید.

اجتناب از خط و خش

اگرچه عینک‌های آفتابی پلاریزه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بادوام باشند، اما تخریب‌ناپذیر نیستند.

  1. از انداختن یا نشستن روی عینک آفتابی خودداری کنید، زیرا این امر باعث ناهماهنگی قاب یا شکستگی لنز می‌شود.
  2. اگر عینک آفتابی شما ضربه قابل‌توجهی را متحمل شد؛ توصیه می‌شود که آن‌ها را توسط یک متخصص عینک بازبینی کنید تا مطمئن شوید که استفاده از آن‌ها هنوز ایمن است.

با رعایت این نکات نگهداری و مراقبت، می‌توانید طول عمر عینک آفتابی پلاریزه خود را افزایش دهید و عملکرد و وضوح بصری آن را برای سال‌های آینده حفظ کنید.

نتیجه گیری

تا به اینجا با طیف وسیع مزایای این لنزها، از جمله کاهش درخشش، وضوح بصری بهبود یافته و محافظت از چشم آشنا شدید. از فرایند پلاریزاسیون درک عمیق‌تری پیدا کردید و با در نظر گرفتن عواملی مانند سبک قاب، رنگ لنز، محافظت در برابر اشعه ماورای بنفش، و تمایز بین عینک آفتابی پلاریزه و غیر قطبی تصمیم آگاهانه‌تری برای خرید این عینک‌ها خواهید گرفت.

با ارزیابی نیازها و ترجیحات خود، یافتن تعادل مناسب بین قیمت و کیفیت و پیروی از شیوه‌های نگهداری و مراقبت مناسب، می‌توانید برای سال‌های سال از مزایای عینک آفتابی پلاریزه بهره‌مند شوید. فراموش نکنید ما در پینکی آماده خدمت‌رسانی و پاسخ‌گویی به هر سؤال دیگری که برای انتخاب این عینک‌ها دارید، هستیم.

 

سؤالات متداول

+ آیا عینک آفتابی پولاریزه بهتر عینک‌های معمولی است؟

  • عینک‌های آفتابی معمولی محافظت اولیه در برابر نور و اشعه ماوراء بنفش را ارائه می‌دهند و لنزهای پلاریزه با کاهش آثار تابش خیره‌کننده، وضوح بینایی را افزایش می‌دهند؛ بنابراین استفاده از این عینک‌ها با تمام مزیت‌هایی که دارد برای همه افراد ضروری نیست.

+ کدام رنگ لنز پلاریزه بهتر است؟

  • پاسخ این سوال تا حد زیادی به ترجیحات شخصی بستگی دارد، اما به‌طور کلی برای شرایط روشن، مه آلود و آفتابی لنز خاکستری بهتر است و برای روزهای ابری و بارانی لنز کهربایی.

+استفاده از عینک پلاریزه برای چه کسانی ضروری است؟

  • عینک آفتابی پلاریزه برای افرادی که زمان زیادی را در فضای باز می گذرانند ایده آل است.

راهنمای خرید عینک با پینکی گالری

خرید عینک ضدخش ارزان | عینک خلبانی های کپی | خرید عینک ریبن نشکن | خرید عینک کائوچویی جدید | خرید عینک جنتل مانستر های کپی | خرید عینک گوچی های کپی | خرید عینک بلوکات ارزان | قیمت عینک زنانه های کپی | خرید عینک شب مردانه/زنانه | خرید عینک ریبن های کپی | قیمت و خرید عینک آفتابی استاندارد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا
Scroll to Top